Mert minden háztartásba kell egy 20+ éves svéd tank...

Nyolcötvenes

Nyolcötvenes

Hol tartunk most?

2018. június 05. - zoltan_850

Üdvözletem!

Egy ideje sajnos elhallgattam, de megnyugtatok mindenkit, az autó folyamatosan készül, és javul, de a javításokra is úgy logisztikázom ki az időt általában, az írásra sajnos nem jut sok. Mindenesetre van már 2 félkész cikk, a héten ebből legalább az egyiket igyekszem publikálni. 

De hogy áll most a kocsi?
Cseréltünk rajta tetőkárpitot, amit elengedett a ragasztó. 
Valamelyik okos ember rávágta a csomagtartókban tárolt gumikra a fedelet, így most csálé, és úgy néz ki, mint amit feltörtek. Ezt korrigálni is próbáltuk, de a zsanérok a kalaptartó alatt vannak, amit egy iszonyatosan berohadt csavar fog oda, így ez is várat magára. 

Mik a tervek?
A fentebbi két pont korrigálásán felül júliusban egy teljes futómű javítás (lengőkarok, 4 lengéscsillapító, toronyszilentek elől, és minden ami még közbejön). Rájön erre még a klíma javíttatása, ami egy másik kompresszort, és egy klímáshoz való ékszíj felszerelését takarja, ezt mindenképp szervizben oldjuk meg. 

A hifit is fel szeretném javítani, lehetőség szerint egy gyári Premium Sound System fejegységgel, + 2 hangszóróval, ülés alá gyári erősítővel, hozzá természetesen egy bluetooth adapterrel.

Össze szeretnék vadászni egy szakadás, kopás, és törésmentes belteret, géppel adni neki egy alapos polírozást, a waxot sem kihagyva, feljavítani a műanyagokat, visszakötni a fényszórómosót. Lebőröz(tet)ni a kormányt. Végre készen leszünk. Az anyagiakat nem számolom. 

Egyébként milyen?

Remek. Mióta a nagyszerviz alatt összerakták kellemesen megy, megáll, az ABS is működik, harapósabb lett az autó, a jobb gumiktól az úttartás is javult. Használom, imádom. Már csak a szellőzés működhetne, hiszen fekete az autó....

Nagyanyámnak igaza volt...

 Üdvözletem!

A címhez egy kis backstory, kedves Családom egy része sose támogat semmiben, minden ötletemben csak, és kizárólag a negatív kimenetelt hajlandóak látni. Így volt ez akkor is, amikor megvettem a Nyolcötvenest, akkor kaptam meg a következő mondatot: "Erre a kocsira rá fogod költeni még egyszer a vételárat..."

Szóval, mint a helyzetjelentésből kiderült, jöttek ki rendesen bajok az autón, amikor elkezdték rendbeszedni. Sajnos ez nem lesz nagyon képekkel tűzdelt bejegyzés, mivel a szerelőék csak elvétve küldtek képet, amit el se vártam persze, hiszen nem ezért fizettem, hanem egy jó autóért. Az idegrendszerüket ezúton is becsülöm egyébként, egyrészt az autó hibaarzenálja miatt, másrészt az én 1-2 napi "készvanmákészvanmá?" kezdetű monológjaim eltűréséért is. 

Szóval, a kocsit ezzel a tünetlistával adtam le.

  • Vezérlés csere 11 éve nem volt, ahogy az olajak, szűrők, szíjak állapota is igen kétséges volt.
  • Féktárcsák-fékbetétek abszolút a halálukon voltak már. 
  • ABS hibajelzés világított, egy hibakódolvasás alapján a jobb első kerékfordulatszám jeladó ment benne tönkre. 
  • Kipufogó ordít, kifúj, ki van rohadva. 
  • Nincs tolatólámpa, helyzetjelző (ez megoldásra vár a mai napig)
  • A megvásárolt ülés cseréje, a berohadt csavarokkal nem boldogultunk itthon. 

Leadtam az autót, körbejártuk, akkor nem találtunk semmi olyat, ami első látásra említésre méltó lett volna benne. Kicserélődött az ülés, majd szerelőm hétköznapi munkái miatt kis időre parkolópályára is került az autó. Kezdődött a kipufogójavítással, ahol nem is szöveges hibaleírást, hanem egy videót kaptam csak, mutatva miféle gusztustalan tákolásra volt képes valaki nagyságrendileg 10000 forintnyi haszonért. A katalizátornak ugyanis csak a hűlt helye volt meg, a mellékelt ábrán látszik, mennyire igényes megoldással pótolták ki a helyét, illetve a jobb oldali képkockán az is, hogy hol fújt ki. (A képminőségért elnézést kérek, Messenger videóból kivágott snittek.)

auspuffff.jpg

 Ezután jött egy dilemma, miszerint ehhez az autóhoz mindenféle beszállító oldala szerint kétféle vezérlésszett létezik, az egyikben van egy kis + szíj is, a különbség pedig 30 ezer forint körül lett volna, az olcsóbbik változat is 45 ezer forint volt. Szerencsére az olcsóbb jó volt rá, de jött ekkor a következő probléma, mikor már rakták volna össze a motort. Az ékszíj. Vagyis inkább a klímakompresszor, és hogy nem a kocsira való, emiatt valamelyik barbár szerelő keresztben ketté vágta az ékszíjat, hogy ráférjen a majdnem fele olyan széles helyre a kompresszoron. Végül az a megoldás lett, hogy a klíma nélküli feszítői lettek rátéve, és az így is gázhiányos klíma ki lett kötve a rendszerből, egy azt nem érintő szíj segítségével. Idővel ez is meg fog oldódni. Azt említettem már, hogy a kocsin 11 évig olyan vezérlés volt, amit egy foggal elcsúszva tettek fel? Érdekes mód most már alacsonyabb, és simább lett az alapjárat, és mintha a kocsi is kicsit erősebb lenne. 

Térjünk is át a fékekre szerintem. Az ABS-nél hálistennek nem a gyakran elöregedő vezérlőegységet kellett cserélni, hanem csak annak a jeladónak volt kábelszakadása, amit a hibakódolvasó is. A tárcsák, és a betétek állapotáról szerintem elég, ha ezt a két képet mellékelem. Cserélve lettek természetesen, és ezután jöttek a komplikációk. 

fekek.jpg

Jön a telefon, Zoli, gáz van. Kérdem, mi? Lóg mindkét kormány összekötőd, emiatt mászkál az autód az úton, nem a gumik a szarok, vagyis azok is, mert már megette a szélüket a ki tudja mióta rossz futómű. Ja, meg valamelyik féltengelycsuklóból is folyamatosan jött a kenőanyag. Ezeket is cserélték végül. 

Ja, meg természetesen az ülést is kicserélték. Olyan jó érzés végre nem a vason ülni. 

Hogyan tovább? Megvan a teljes hiba/javítanivaló lista, egy rendes átnézéssel is járt ez a nagyjavítás.

  • Közeleg a műszaki vizsga, amire szükséges lesz: Katalizátor, szélvédő javítás, 4 nyári gumi, tolatólámpa. 
  • Lengéscsillapítók cseréje, mert elől-hátul a végét járják már. 
  • Klíma: Ide kell egy jó kompresszor, valaki, aki felrakja, és rendesen átnézi a rendszert, meg természetesen egy tisztítás, töltetés.
  • Tetőkárpit: Ahogy megjött a nagy meleg, egyből elengedte a maradék ragasztó is, most kb. 20 darab gombostű tartja fent, a DIY megoldáson már dolgozom. 
  • Ez már nem hiba, de a zene is tervben van + 2 gyári hangszóróval, Yatourral, és egy gyári Premium Sound System fejegységgel. 
  • Rengeteg apróság. Kültéri, beltéri egyaránt, amik a "leharcoltautó" feelinget kellene eltüntessék. 
  • Kövezzetek meg, de le szeretném a hátulját sötétíttetni. Egyrészt azért, mert a fekete autónak szerintem jól áll, másrészt olyan környéken élek, ahol ha nem is napi szintű, de eléggé gyakori az autófeltörés.
  • Majd télire kell 4 új gumi ismét, hiszen ezek a gumicserekor a kukában fognak landolni, esetleg valaki megkapja őket szigorúan gyerekhinta/virágágyás célok valamelyikére...

Akik kifejezetten dokumentált, szerelős posztot vártak, ne csüggedjenek, egy délutánt már eltöltöttünk az autóval azóta, és még a vizsgáig, meg azután el is fogunk még párat. Ami megtörtént, azt is meg kellene írni, picit ez most magán okok miatt (álláskeresés, képzés vége, munkák) csúszott, igyekszem mihamarabb behozni a késést. 

Ja, és milyen a Volvo? SZUPER! Járkálok vele azóta, ilyen autót akartam, amikor megvettem. Egy biztonságos, kényelmes, erős de nem hivalkodó batár, amit élmény, és nem fárasztó vezetni. Megy, ha kell, de a 60-70es krúzolás közben érzem magam benne a legjobban. Megáll, szépen megy az úton, nem kell szorítani a kormányt. CSEND van, nem ordít be a kipufogó. 

blogba_1.jpg

No de miért lett igaza Nagyanyámnak? Mint köztudott, 250 ezerért vettem az autót. 270 ezret hagytam ott a szervizben. :D 

Következő bejegyzés: Apróságok, és egy lyukra futás. (Igyekszem a jövő héten publikálni.)

Kövesd a Nyolcötvenes blogot a facebookon! (https://www.facebook.com/nyolcotvenes/)

(Helyzetjelentés) Hogy száradna le...

...azoknak a tákolómestereknek, szakcigányoknak, és hasonló embereknek a keze, akik a mostani szerelő előtt akár csak egy csavart is meghúztak az autón.

2.hete készül a kocsi, a folyamatosan javul, és ahogy ez történik, úgy hullanak a csontvázak is a szekrényből.

Ugye indultunk egy vezérlés-olajak-szíjak-szűrők, féktárcsák-betétek, ABS, kipufogó, tolatólámpa kapcsoló körrel. 
Kiderült, nem az igazi a futómű, és ez nagyon enyhe kifejezés, hiányzik a katalizátor. (Minderről majd a nagy bejegyzésben, ez most csak egy kis csend megtörés tényleg!)

Tegnap jön este a telefon, gáz van. Nem rávaló/nincs fent jól a klímakompresszor, ezért van rajta feles ékszíj... Szóval most keresek egy klímakompresszort is, B5252FS, 1996, 2.5 10V, hátha a rosszabb eset áll fent. Ha esetleg pihen nálad egy ilyen, írj facebookon kérlek az oldalnak. :) 

(Amúgy a kocsi az elmúlt 10-11 évet egy egy foggal odébb felrakott vezérléssel élte le, ami a szervizkönyv szerint márkaszervizben került még fel.. De ezen már csak röhögök...)

A következő bejegyzés most már tényleg a: "Nagyanyámnak igaza volt..." lesz. Avagy az autó még mindig éppen a már régóta esedékes nagy szervizben van, ahol folyamatosan kiderül, mi a helyzet vele, mekkora tákolások-gányolások, illetve néha még életveszélyesnek is betudható hibák vannak az autóban. Vagyis csak voltak, mert már folyamatban a kijavításuk. 

Kövesd a Nyolcötvenes blogot a facebookon! (https://www.facebook.com/nyolcotvenes/)

Szépülünk, szépülünk...

Üdvözletem!

Mióta megvan a Volvo, azóta hatalmas problémának tartom a küllemét. Masszív alkualap volt mondjuk, de ettől még nagyon zavart. 

Így eljött a hétvége, amikor 2 szárnysegédemmel nekirontottunk egy alapos polírozásnak, illetve a lökhárító pattogzását is megszüntettük. 

Honnan indulunk?

Innen: 

screenshot_20180202-001712.png

A fényezés állapotát pedig leginkább ez a megvételkori kép tudja ábrázolni, ahol még csak éppen kezdődött a pattogzás:

img_20171111_100228.jpg

Day 1:

Kezdés: 9:00:

Állapotok felmérése. Egyszer egy borzalmasan bemattult fényezés. A kisebbik baj. A nagyobbik baj, a már többször újrafújt, és emiatt lepattogzó lökhárító. Feloszlottunk, a kifejezetten szépen fújó kollégáé lett az a megtisztelő feladat, hogy egész nap kaparja-csiszolja-maszkolja a lökhárítót.

Addig mi belekezdtünk a polírozásba. A motorháztető egy kis foltján látszott, hogy ez dobni fog rajta, nem is keveset. 

img_20180211_121504.jpg

A motorháztetőt későbbre hagytuk, elvégre alatta a lökhárító épp készült. Nekiálltam leszedni a zománccal átkent hátsó feliratokat, illetve a körülöttük megmaradt festékmaradványokat. Sajnos ez a munka nem lett tökéletes, folyamatosan keresek VOLVO illetve 850 feliratot hátra, mert sajnos a ragasztó örökre ott fog maradni. (de legalább tudjuk, hova kell visszatenni majd). Miközben az autó bal oldala (én bevállaltam a motorháztető-csomagtérfedél-tető-jobb oldal egy része régiót) már javában szépült, addig én ezzel dacoltam:

img_20180211_105502.jpg

Mikor felvittem a csomagtartóra az első területnyi pasztát, elkezdtem egyre kevésbé elfojtott anyázásokat hallani, ami általában azt a személyt illette, aki lemaszatolta a lökhárítót. Ha az alábbi képen nem látszana, ez 4 különböző festékréteg a gyári műanyagon. A legfelső kb. simogatásra lejött, az alatta levő kettő nagy foltokban pattogott le, na de a legalsó nem engedte magát. Azzal a végén már ketten szenvedtünk majdnem sötétedésig. Itt sajnos a részletes dokumentálás elmaradt, ez a kép már a félig lemaszkolt végeredményt mutatja. 

 img_20180211_165626.jpg

 Szóval, zajlik a három emberes munka, mi polírozzuk, a kolléga csiszol, anyázik. Egyszer csak elérünk arra a szintre, hogy van eredménye a munkának,cserébe a Volvo felírat helye gusztustalan, mint a fenti képen is látszik. Úgy döntöttünk, hogy ebédig (amit a frissen polírozott csomagtérajtón költöttünk el, barbár módra) szüneteltetünk mindent, és forró vizes, puha jégkaparós szerencsétlenkedéssel minél többet lehozunk a feliratból. 
img_20180211_132232.jpg
Jóllakottan, de már kicsit fáradtan rontottunk neki a maradék polírozni valónak. Erről több kép már nem készült, nem volt idő dokumentálni, meg a végén már elég nagy hajrában is voltunk, azért még a szinte kötelező matrica is felkerült, mire lemaszkolódott a kocsi eleje. 

img_20180211_171816.jpg

Ekkor már sötétedett, így sajnos kiderült, hogy nem lesz ez a mai napon kész. Bántuk is, meg nem is. Az első réteg alapozót már elemlámpa fénye mellett fújtuk fel. Követte ezt néhány réteg még belőle, majd az első réteg fekete is felment. Ekkor mindenki hazaindult. Négy emelet megmászása nem fájt még ennyire. :D 

img_20180211_172608.jpg

Itt a fenti képen már valamelyik utolsó alapozó réteg kerül fel, itt már mindennel próbálkoztunk, taktikai utcalámpa alá parkolással, telefonok elemlámpájával. Csoda, hogy ennyire jó lett, amennyire. :-D

img_20180211_191702.jpg
Erre a napra itt a vége. 

Day másnap reggel: 

AZTABÜDÖSROHADTK#RVAEGET!!! Zengett bele a lakótelep reggel fél nyolckor az ordításomba, mikor megláttam, mi lett a festés végeredménye. Az alapozó rengeteg helyen átütött, ami elvileg egyáltalán nem normális, ha egy darab egyenletes rétegről van szó.  Cserébe a polír szép lett, legalább is ott, ahol a gyári festés volt a kocsin.

img_20180216_105622.jpg

Day 2:

- Egy délutános szabadnap, itt már csak ketten voltunk a festő kollégával. 

A helyzet nem volt olyan vészes, mint gondoltuk. Szerencsére egy kis visszacsiszolás megoldotta a gondot, követte egy lightosabb maszkolás, elvégre most fényes nappal van az előzőhöz képest, és csak feketével dolgozunk. 

 img_20180219_165646.jpg

Az első réteg felfújása után elfogyott a fekete festék, az autó maszkolva, így egy kellemes egy órás BKV út várt ránk, amíg ismét sikeresen ránk sötétedett. Ezt az autót ez kísérti. Mire megvettük, ránk sötétedett. Bármit csináltunk vele, az munka után történt vele. Csoda, hogy idáig minden a legnagyobb rendben van, és nem rontottunk el semmit. Szóval, sötétben fújjuk, ismét az elemlámpa, és a kocsi fényszórója az összes fényforrásunk. 

img_20180219_183658.jpg

Este, nulla fénynél gyönyörűnek tűnt. Félve vártam a másnap reggelt, hogy ezúttal fent marad-e rendesen a festék, vagy örökre csúnya lesz-e a lökhárító?

Day 3, final day:

DOBPERGÉS:

img_20180222_110919.jpg

Gyönyörű lett! Messze nem tökéletes, de a 250 ezres putrijáróhoz képest egy megváltás lett kívülről, be is zsebeltem vele pár kedves(nek szánt) szót a szomszédságtól, burkolt megjegyzésekkel fűszerezve, miszerint már csak a kirohadt kipufogóval kellene valamit kezdenem, mert az egy fokkal jobban zavarja őket, mint a pattogzó lökhárító... 

Mennyibe is került ez nekem?

Anyagköltség: (Festék, alapozó, csiszolópapír, polírpaszta, rongyok) 10 ezer ft.
Kaja-pia hármunknak: ~4000 Ft.
Idő: Másfél nap (lehetett volna egy is, de nagyon betettek a körülmények)

Végezetül egy olyan kép, ahol jobban látszik az egész autó javulása

img_20180308_151257.jpg

A következő bejegyzés: "Nagyanyámnak igaza volt..." Avagy az autó éppen a már régóta esedékes nagy szervizben van, ahol folyamatosan kiderül, mi a helyzet vele, mekkora tákolások-gányolások, illetve néha még életveszélyesnek is betudható hibák vannak az autóban. Vagyis csak voltak, mert már folyamatban a kijavításuk. 

Kövesd a Nyolcötvenes blogot a facebookon! (https://www.facebook.com/nyolcotvenes/)

A zene... az jó. (Avagy hogyan lett gyári hangrendszer az autóban...)

Szép Estét!

Jobb cím nem ugrott be, ezt egyrészt tudjátok be a késői időpontnak, másrészt annak, hogy aki ismer, az tudja, hogy előszeretettel nézek mindenféle trash videókat ha van pár szabad percem....

Már megvételkor is nagyon zavart, hogy az autóban egy 1DIN-es kazettás Clarion töltötte volna be az ideiglenes zajforrás szerepét, feltéve, ha szólt volna. Az, hogy emellé ocsmány is volt, az egy külön történet. A fő gond az volt, hogy nem szólt... Le volt mind a négy hangszóróról porladva a saru, plusz hátul nem is voltak, csak a helyek. 

blogba.jpg

Nem valami szép, ugye? A kép amúgy a megvétel estéjén készült, alig sikerült visszakeresni. 

Mint már valamelyik korábbi posztban említettem,. prioritás lett a rádiókeresés, egyrészt a lyuk miatt, másrészt mert gyűlölök csöndben vezetni, ez a kis rádiócska meg nem volt képes élvezhető hangot produkálni. 

Egy facebookos adok-veszek csoportban találtunk egymásra egy úriemberrel, és egy SC805-ös CD-s, kazettás gyári rádióra, olyanra, amilyet akartam bele. Nekem ez a feeling része. Ide is ért, ki is lett kódoltatva. Nem titok, cakk pakk 20 ezer forint volt. 


 blogba2.png

Amint bekerült a normális fejegység az autóba, egyből kijött, mennyire hiányoznak a hátsó hangszórók a hangképből, gyakorlatilag a basszus a csak a rádión lévő tolópotméter formájában volt jelen... Ekkor már tárgyaltam egy emberrel, akivel bontott 850 alkatrészekről tárgyaltunk. Rákérdeztem a hátsó hangszórókra, ééééés voltak. A beszerelés kb. fél órás művelet volt, amiből 25 percet az tett ki, hogy a kombiba való hátsó hangszórókról fűrészeltük le a "beépítőkeretet". Most már csak rács kellene elé, mert minden utasra rá kell szóljak, hogy ne rúgja le, mikor beszáll hátra.

blogba3.jpg

Hogyan tovább?
- RÁCSOKAT KELL SZEREZZEK!
- Ha valahol felbukkan egy kalaptartó, meg a gyári +2 hangszóró, lecsapok rá, a fejegység elbírja, de egy gyári erősítő lenne maga a mennyország... 
- Külföldről rendelni egy diszkrét AUX-Bluetooth modult, a jelenlegi hiper-igényes, de meglepően tisztán szóló AUX-os kazetta adapter helyére.

Következő írásom egy kis kozmetikázásról fog szólni, ami már meg is történt, csak le kell írni. :-) 

Bármilyen észrevételt szívesen fogadok!

Számolgassunk, tervezgessünk...

...avagy mennyibe van idáig nekem ez a fekete hodály, amit még igazán nem is volt alkalmam kiélvezni, de ez hamarosan változni fog. 

 

Ugye a vételár 250.000 Ft volt, amit egyből egy 20.000 ft-os lejutási, és trélerköltséggel dobtunk meg. A következő lépés az okmányiroda volt, ott 70.700 Forintot vontak le a bankkártyámról, ide számolnám az eredetvizsga 20.000 Ft-os díját is. A következő "csapás" a biztosítás volt, ami negyed évre 32.415 Ft volt (1998-as, Budapesti, A0-ás, másfél éves jogsis fiatal hímneműnek ennyi, a szobainformatikus helyett a boyracert látják belém)

Szóval, itt áll az autó a ház előtt, néven, forgalomba helyezve. Nekem meg beindult a karácsonyi szezon, így nem használtam sokat, így az eddigi üzemanyagköltség mindössze 12 ezer forint.

No, mire költöttem? A mosásokat nem írtam a kis excelembe, de magamat ismerve hetente 1-2 ezernyi érmét nyel el valamelyik önkiszolgáló mosó, mert nem nagyon tudom elviselni a koszos autót, akkor se ha csak áll. 
Vettem bele egy rádiót, kikódoltatással együtt 25 ezer forintért (gyári, Volvo SC-805, nekem ilyen kellett, hiába jött volna ki ennyiért valami komolyabb, modernebb cucc is), illetve bontóztam bele 12 ezer forintért egy vezetőülést, meg néhány apróságot, ablaktörlő karokat az agyon hajlított helyett, belső lámpát, és gyári hangszórókat hátra. 

Szóval lehet hülyének nézni, idáig a zenére költöttem a legtöbbet. 

Pontosan mennyit is? Excelem szerint minden apróságot beleszámolva ~445 ezer forintot költöttem mindenre, ámbár többen mondták, akikkel beszéltem, hogy az átírást-biztosítást nem kellene beleszámítani, se az üzemeltetést, így legyen egy ilyen verzió is: 310 ezer forint a végösszeg, rádióstól, lejutásostól, trélerestől. 

Mi a következő lépés?
Természetesen a nagyszerviz (vezérlés, 4 féktárcsa+betét, szíjak-szűrők, ABS, kipufogó).  /Itt én reménykedem egy 200 ezres maximumban), majd az autóvillamossági, a helyzetjelző-tolatólámpa páros miatt. 
Mi jön utána? 
BELTÉR. A tetőkárpitnak meg kell javulnia, varrni kellene a vezetőülés oldalát, mert amit szereztem, az sajnos szakadt, cserébe a szivacs nincs kiülve, és működik a fűtőbetét is. A kormányra is ráfér az újrabőrözés, meg nem ártana egy olyan váltógomb se, aminek a fokozat kiosztós plecsnije nem marad a kezemben. (Itt nagyon nem szeretnék 100 fölé menni, de sajnos ebben nem én döntök).
4 új nyári gumi: Normális alternatíva keresése folyamatban, értelemszerűen nem Linglongot szeretnék rátenni. 
Műszaki vizsga: Ha minden jól megy, addigra 

Ami anyagilag nem megterhelő, de sürgős:
Lökhárító festés, és polír: Avagy nézzen már ki valahogy az autó.

Röviden ennyi. Ha bárki megkérdőjelezné, miért írtam ezt így ki, egyszerű: nincs titkolnivalóm ezzel kapcsolatban. 

A következő post, ahogy már ígértem, a hangrendszer lesz. Utána sajnos hallgatnom kell, a nagyszervizig, vagy a külső piszkálásáig. :-)
Köszönöm a figyelmet!

Az igénytelen #&@{# anyádat...

...hagyta el a számat elég gyakran a mondat, mikor találkoztam az "Elhanyagolt Egykori Prémiumautó" jelenség bármelyik részével.

Kicsit fordítva vagyok bekötve szerintem, de egy autónak legyen inkább egy 100 ezres, nagy baja, mint hogy legyen sok apróság, mit tudom én 60 ezerért, amiért annyi fele kell szakadni, ahány probléma van. Volvocskám sajnos az utóbbi (meg a nagyszervíz, de az meg szerintem bármilyen autónál illendő, ha ismeretlen embertől veszed) kategóriába tartozik. 

Vegyük sorra:

Kívül: Hámlik a lökhárító (nem véletlen egy behavazott kép a fejléc...), matt a fényezés. Mennyibe telt volna lefújni egy 2000 forintos flakonos festékkel? Mibe telt volna egyszer rászánni egy délutánt arra, hogy egy picit át legyen dörgölve a kocsi?

screenshot_20180202-001712.png

Motortér:

Hiányzik az egyik levegőcső? Jóvanazúgy! Törött a nívópálca? Minekaaaaz. Elrepedt a harmonikás cső? Ott van rá a postai ragasztószalag.  Nincs meg az ablakmosó tartály kupakja? A jégoldós flakoné teljesen jó rá. Ismét kb. 5000 ft-os tétel, pótlása, beszerzése folyamatban. 

img_20180128_133216.jpg

Elektronika:

Nincs helyzetjelző? Minek aaaaaaz? Nincs tolatólámpa? Majd úgy is látja, ha megindulok. Gyanítom a következő kőr a nagyszerviz után egy villamossági lesz. Bónuszként megemlíteném a legolcsóbb Unixos akkut, amit csak találni lehetett. 

Fékrendszer:

ABS nincs. Miért nincs? Egy 6000 ft-os alkatrész miatt, amit jobb első kerékfordulatszámjeladónak hívnak. Nagyszervizkor javul ez is, mert az új tárcsák, és betétek mellé nem árt majd.

Beltér:

Na igen, ezt nem véletlen hagytam legutoljára. A szakadt ülés, kopott kormány, és váltógomb teljesen rendben van egy ilyen korú utazóautónál. Viszont a szerelés után hanyagul visszatett műszerfal, a törött klímapanel, a nem működő belső lámpa, a lógó-leszakadt tetőkárpit nagyon nincs. Na de majd ez is javul, az elektronika után, mert ezzel együtt lehet érni csak kellemetlen. Bónuszként, amikor vettem, rádió gyanánt egy 1DIN-es Clarion volt benne, és a hangszórók se szóltak... 

 

Konklúzió: Mindent a maga idejében, de ezeket mind meg kell szüntetni. A polír-lökhárítófestés-beltér piszkálás csak a jobb időre, és egy szabadnapra vár. A többiek pénzre, alkatrészre, esetleg szakemberre akit folyamatosan keresek (pl. tetőkárpitra).

A következő bejegyzéseim a hangrendszer beépítéséről (ez már megvan, csak le kell írni), és egy kis számolgatásról fognak szólni.

Köszönöm szépen a figyelmet. 

Hülye vagyok?

Szép Estét, 

Elmélkedem. Akik ismernek, a téma kifejtése nélkül rávágnák, hogy igen. No de mi miatt is kérdem ezt?

2017 nyara:

Ekkor készült el 100% üzembiztosra a kifejezetten jó áron vett, biztos előéletű (apámtól vettem, aki az első hazai tulajtól szerezte meg, attól a mára már idős úrtól, aki 4 évesen, enyhén sérülten hozta be) Citroën Xantiám. Nem volt tökéletes, ismerőseim 80%-a nyomta a fülembe a "szarfrancia, kigyulladalattad" kezdetű mantrát, de nem tudott meghatni, mert ezen emberek nagy részének még jogosítványa sem volt. Ekkor volt először 2 munkahelyem, így lett fölös pénzem is, elkezdtem nézegetni valami olyan autót, amiről kiskorom óta álmodtam. Valami régi, nagy, kényelmes batárt.  Beugrott, hogy első autóm egyik vevőjelöltje megengedte, hogy vezethessem a V70-es Volvoját egy kis szakaszon, és hogy mennyire tetszenek a Volvok alapból. Persze azok a V70-ek nagyon nem az én ársávomba tartoztak, így eldöntöttem, hogy 850-es kell. Mire eldöntöttem, a munkahelyeim számában változás következett be, így napoltam a tervet. 

2017 ősze:
Nem hagyott nyugodni. Eldöntöttem, hogy a belvárosi melóhely miatt alig használt Xanitát eladom, autómentes leszek egy kis időre, hogy az így megspórolt közterhek is bekerüljenek a Volvora szánt pénzben. A végén annyiért ment el, amennyiért az első embereket elküldtem. Ilyen az szerintem, amikor fárasztják a halat.

Az első tervem még ésszerűnek tűnt, a családomnak is tetszett, hogy 5-600 ezret spórolok, és veszek egy nagyon szép, nagyon jó 850-S70-V70 I. -et. A Xantia elkelt, a vételára be is került a megfelelő helyre, majd még jött rá a többi. Ekkor bukkant fel "A" 850-es, amit mint már kiderült, megvettem. 10/9 ember otthagyta volna, elég ha csak az eladóra, az ideiglenesen kivont forgalmira, a 9 évvel ezelőtti utolsó dokumentált karbantartásra, vagy úgy a Kusturica-filmbe illő környezetre néz rá. Pedig a kocsiért csak úgy indultam, hogy megnézzük. Persze vételárral a zsebben, riadókészültségben álló tréleressel.  Igaza volt mindenkinek: "Te ezt ma nem megnézni mész el..." 

2018.január:

Hol tartunk most?
A hibákat már nagyrészt feltártuk, rengeteg zavaró apróság van, illetve itt lebeg a vezérlés-fékrendszer-olajakszűrőkszíjak hármas javítása, amit most meg is ejtek februárban, az autót csak a legszükségesebb esetben használtuk, elvégre egy vezérműszíj szakadás nem játék. Persze azért titkon tartok tőle, kijön-e bármi hiba miközben ezeket orvosolják. 
A zavaró apróságok egy részét is már kijavítottam, ezekről bővebben fogok írni, majdnem külön-külön.

Na de miért tettem fel a címadó kérdést?

Eladtam egy üzembiztos, olcsón vett, szép állapotú autót. Vettem egy elhanyagolt, de nekem így is gyönyörű. költeni valókkal megáldott autót. Megvettem úgy, hogy tréleren kellett hazajönnie, mert csak az eredetvizsgát tudtuk megcsinálni, a kocsi ki volt vonva átírás hiánya miatt. Bónuszként annyira hamar vettem meg, hogy kb. arra volt még csak meg a keret, hogy megvegyem, eredetvizsgáztassam, hazahúzassam. Az átírás már a fizetéselőlegemből ment, amit a főnökömnek utólag is köszönök!  Ismét két munkám van, semmire nem költök kaján és az autón kívül. Viszont látom a fényt az alagút végén. Az esedékes nagyszervizt, a szépen felpolírozott fényezést, a szakadásmentes belteret, és egy olyan autót amilyet majdnem azóta akarok, mióta az eszemet tudom. A 20. születésnapomra magamtól-magamnak. Aztán jöhet az országjárás, amennyire a tank engedi. Legalább is hiszek még a mesékben.

Ismét megkérdem: Hülye vagyok?

Hogy is kezdődött az egész?

Üdvözletem, 

Ez a blog az autómról, egy 1996-os Volvo 850 2.5 10V-ről fog szólni, egy folyamatban lévő projekt, aminél már látom a fényt az alagút végén. Remélem élvezni fogjátok, mást nem jót röhögtök azon, mennyit szenvedek. :D 

Ezt már egyszer leírtam máshol, azóta se tudnám máshogy megfogalmazni,  így most csak egy copy-paste-el letudom, a következő tartalom már kifejezetten ide szánt lesz! :-)

Egy autóeladás, majd egy autóvásárlás története....

 

Az eladás:
Volt nekem egy Citroen Xantiám. 1.9TD, 90LE, már a faceliftes, klímás, a hidrós futómű minden kényelmével, a "szarfranciaság" nyoma nélkül. Amikor ott hagyott, az az auchanos akkunak volt köszönhető, amit tűzoltásként vettek bele, és ott maradt.
Közel 1 év, nem túl sok kilométernyi kényelmes ringatózás után 2 dologra jöttem rá.
1, a belvárosban dolgozom, és szeptembertől jön a kereskedelmi meló, nagyon kevés időm lesz vezetni.
2, Tavasszal lesz időm újra vezetni, és a vételárból, meg addig félretett különböző pénzekből futná az álomautómra.

Fájó szívvel, de meghirdettem a hintót, és ekkor jött az, amit senkinek se kívánok... 290.000-ről indultam, azzal a céllal, hogy alku után 250-ért valaki magáévá teheti. Nem volt tökéletes az autó, de pont a gyenge pont, a futómű 4 gömbje lett júniusban kicserélve, emellé nem volt rossz általános állapotban se.
Az első három napban kivétel nélkül nepperek hívását kaptam, aminek nagy része a "mennyiavégetestvérem" stílusában zajlott. Majd jött egy telefonban ígéretesnek tűnő érdeklődő, aki, miután kijött, elkezdte a hibakeresést, és az alkudozást. Az állítólagos szerelője nem találta a nívópálcát, illetve az akkor még majdnem hideg vízcsövön akarta bemutatni, hogy ez a turbó csöve, és ennek gázadás során fel kéne keményednie, mivel nem teszi, ez turbohibás. Mondom mire akarsz kilyukadni? 200 ezerre... Mondanom sem kell, autócskám továbbra is kint pihent.

Telnek a napok, 0 érdeklődő, lejjebb vittem 260 ezerre, mert lett egy-két jobb ajánlat a piacon, mint az enyém. Kijött a második ember, aki megnézni is hajlandó volt.Ment vele, aláfeküdt, észrevette, hogy csöpög a motorolaj, nézessem meg, ha valami cső gond vagy ilyesmi, javíttassam meg, aztán viszi is fix áron. Szerelő ismerős kijön, alánéz, tényleg az, holnap reggelre tudná is hozni az alkatrészt, és ki is tudjuk cserélni, 3000 ft, meg majd ha találkozunk szórakozás céljából, 2 sör. Hívom az embert "bocsi vettünk egy másikat, nem lehetett ott hagyni", éljen az adott szó, de legalább -1 hiba, ami bárkit is elrettenthet.

Időközben felbukkant nagyon olcsón egy autó, ami nekem projektnek teljesen jó lett volna, tavaszig elkészül, ismerősé, utolsó csavarig levezetett hibalistával, mondom jó, legyen 240.

Most, hogy levittem a bűvös 250 ezer forint alá, záporozni kezdtek a hívások. (Hozzáteszem, újra fel kellett adjam a hirdetést, mert lejárt, és a figyelőben sok embernek jelent meg az árához képest fiatal, klímás, vonóhorgos dízel autó) Egy nap 4 érdeklődő, ebből egy se jött ki megnézni, cserébe egy órát eltelefonálgattam. A bónusz az volt, akinek beljebb is vittem egy kicsit, mondván nem ismeri Csepelt, majd csak a hangposta fogadott, mikor hívtam, hogy megérkeztem...

Telnek a napok, hív az érdeklődő. Nagyon rendes a telefonban is, nem kertel, 220 ezre van, ha megfelel nekik, elviszik, lányának lesz, akinek sokat kell utaznia, és a kis 106-os Peugeot arra kevéske neki. Kijönnek, megnézik, beleszeretnek, megyünk vele egy 20 km-es próbautat, nekik akarom eladni az autót, mert érzem nagyon jó helyen lenne nálunk, kedvesek, vigyáznának rá, közeliek, így még a sorsát is tudnám. Alszanak rá egyet. Másnap hívnak, sajnos mégse aktuális. Pedig lemostam, kiporszívóztam nekik.
Aznap délután hazaértem, fájt a fejem, ledőltem aludni, ilyenkor az a szokásom, hogy a telefonom odaadom valakinek, aki figyeli, és ha olyan van, kelt. Szól Jóanyám, hogy harmadjára keres egy ismeretlen szám. "Jó napot, itt állunk az autótól kb 800 méterre a dugóban, múltkor kőrbe jártuk, most megnéznénk" lemegyek. Emberünk szimpatikus, megy vele pár kőrt, agyon dicséri az autót, majd annyit kér, menjek fel egy szatyorért a holmimnak, mert ő ezt már viszi is, ha a most már bűvös 220 ezerért oda tudom neki adni. Oda tudtam, közel másfél hónap után elegem lett. A poén, hogy nem került messzire. Apám, nagyszüleim majdnem naponta látják, én is többször láttam. Vigyáznak rá, szeretik, mint én tettem...

Lapozzunk:
November eleje, gyűlik a pénz a bögrébe a polcon, egyszer csak látom egy Volvo-s csoportban (igen, az álomautó az), hogy kérdezik,mi a vélemény egy hirdetett autóról, látta-e már bárki is, ha igen milyen?
Senki nem reagál, de a srác se ment el megnézni, én meg pont ilyet kerestem, leszámítva, hogy nem kombi.
Hívom, mesél mindenféle szépet, jót róla, majd bemondja a rendszámot. 625 Ft-os Autoszkóp lekérdezés megindít, "HIVATALBÓL IDEIGLENESEN KIVONVA", mikor már megvolt az illúzióm, ez kicsit tökön rúgásként élt. Na, sebaj, hívjuk az embert, "jaaaa, nem mondtam? nem tudtam átiratni, amiatt vonták ki, amúgy minden rendben vele". Bent szentségelek az egyik kollegának, főleg a dupla illetékről, erre jön a válasz: az már nincs, kérdezz utána. 1818 felhív, ezt az infót megkapom ott is. Mondom akrvaéletbe, most kockáztatni kell, ha ez tényleg jó. Szerveztem szabadnapot, trélerest, szerelőt, megbeszéltem a tulajdonossal, hogy akármennyire lesz jó az autó, csak akkor viszem el, ha az adásvételi, tulajdonosi lánc megvan, illetve átmegy az eredetvizsgán, amit természetesen én fizetek, de ha nem megy át, felezzük a költséget. Illetve, hogy az ár 250 ezer forint, a kellemetlenségekért, szervezkedésért cserébe, 300 ezer helyett...

Leérünk. Odaér az eladó, akiről már tudtam a facebook alapján (nagy találmány ám a telefonszámos keresés, ha azzal regisztrált), hogy a színesfém orientált nemzetiség nepper tagja, de úgy voltam vele, hogy ha jó az autó, akkor tőle is jó, ha szar, akkor az bárki mástól is az... Nem volt szar. Persze nem tökéletes, de ebből a típusból ami nagyon szép, nagyon jó, és ezzel a motorral szerelt, az a duplája, és azokon is kijöhet bármi hiba. Ennek meg inkább az elhanyagoltság volt a fő baja. Próbaút megvolt, sokkal rosszabbra számítottam. Jól megy, egyenesen megy, szépen megáll, nem lehet lefullasztani se.Cserébe kifúj a kipufogó ABS létezését csak a hibalámpa tudatja, de az ennél a típusnál sajnos jellemző baj, az ülés szakadt, a tetőkárpit lóg, a rádió nem szól, időszakos szervizlámpa ég, de ismeretlen eredetű kocsinál amúgy is úgy kezdjük, hogy vezérléscsere, fékek, futómű átnézése, meg természetesen folyadékok, szíjak, szűrők.

Amiken viszont nagyon meglepődtem, hogy minden kis apró extra működik, 2010-ig van vezetett szervizkönyv, és még a gyári szőnyegszett is ép.

süti beállítások módosítása