Mert minden háztartásba kell egy 20+ éves svéd tank...

Nyolcötvenes

Nyolcötvenes

Hogy is kezdődött az egész?

2018. január 29. - zoltan_850

Üdvözletem, 

Ez a blog az autómról, egy 1996-os Volvo 850 2.5 10V-ről fog szólni, egy folyamatban lévő projekt, aminél már látom a fényt az alagút végén. Remélem élvezni fogjátok, mást nem jót röhögtök azon, mennyit szenvedek. :D 

Ezt már egyszer leírtam máshol, azóta se tudnám máshogy megfogalmazni,  így most csak egy copy-paste-el letudom, a következő tartalom már kifejezetten ide szánt lesz! :-)

Egy autóeladás, majd egy autóvásárlás története....

 

Az eladás:
Volt nekem egy Citroen Xantiám. 1.9TD, 90LE, már a faceliftes, klímás, a hidrós futómű minden kényelmével, a "szarfranciaság" nyoma nélkül. Amikor ott hagyott, az az auchanos akkunak volt köszönhető, amit tűzoltásként vettek bele, és ott maradt.
Közel 1 év, nem túl sok kilométernyi kényelmes ringatózás után 2 dologra jöttem rá.
1, a belvárosban dolgozom, és szeptembertől jön a kereskedelmi meló, nagyon kevés időm lesz vezetni.
2, Tavasszal lesz időm újra vezetni, és a vételárból, meg addig félretett különböző pénzekből futná az álomautómra.

Fájó szívvel, de meghirdettem a hintót, és ekkor jött az, amit senkinek se kívánok... 290.000-ről indultam, azzal a céllal, hogy alku után 250-ért valaki magáévá teheti. Nem volt tökéletes az autó, de pont a gyenge pont, a futómű 4 gömbje lett júniusban kicserélve, emellé nem volt rossz általános állapotban se.
Az első három napban kivétel nélkül nepperek hívását kaptam, aminek nagy része a "mennyiavégetestvérem" stílusában zajlott. Majd jött egy telefonban ígéretesnek tűnő érdeklődő, aki, miután kijött, elkezdte a hibakeresést, és az alkudozást. Az állítólagos szerelője nem találta a nívópálcát, illetve az akkor még majdnem hideg vízcsövön akarta bemutatni, hogy ez a turbó csöve, és ennek gázadás során fel kéne keményednie, mivel nem teszi, ez turbohibás. Mondom mire akarsz kilyukadni? 200 ezerre... Mondanom sem kell, autócskám továbbra is kint pihent.

Telnek a napok, 0 érdeklődő, lejjebb vittem 260 ezerre, mert lett egy-két jobb ajánlat a piacon, mint az enyém. Kijött a második ember, aki megnézni is hajlandó volt.Ment vele, aláfeküdt, észrevette, hogy csöpög a motorolaj, nézessem meg, ha valami cső gond vagy ilyesmi, javíttassam meg, aztán viszi is fix áron. Szerelő ismerős kijön, alánéz, tényleg az, holnap reggelre tudná is hozni az alkatrészt, és ki is tudjuk cserélni, 3000 ft, meg majd ha találkozunk szórakozás céljából, 2 sör. Hívom az embert "bocsi vettünk egy másikat, nem lehetett ott hagyni", éljen az adott szó, de legalább -1 hiba, ami bárkit is elrettenthet.

Időközben felbukkant nagyon olcsón egy autó, ami nekem projektnek teljesen jó lett volna, tavaszig elkészül, ismerősé, utolsó csavarig levezetett hibalistával, mondom jó, legyen 240.

Most, hogy levittem a bűvös 250 ezer forint alá, záporozni kezdtek a hívások. (Hozzáteszem, újra fel kellett adjam a hirdetést, mert lejárt, és a figyelőben sok embernek jelent meg az árához képest fiatal, klímás, vonóhorgos dízel autó) Egy nap 4 érdeklődő, ebből egy se jött ki megnézni, cserébe egy órát eltelefonálgattam. A bónusz az volt, akinek beljebb is vittem egy kicsit, mondván nem ismeri Csepelt, majd csak a hangposta fogadott, mikor hívtam, hogy megérkeztem...

Telnek a napok, hív az érdeklődő. Nagyon rendes a telefonban is, nem kertel, 220 ezre van, ha megfelel nekik, elviszik, lányának lesz, akinek sokat kell utaznia, és a kis 106-os Peugeot arra kevéske neki. Kijönnek, megnézik, beleszeretnek, megyünk vele egy 20 km-es próbautat, nekik akarom eladni az autót, mert érzem nagyon jó helyen lenne nálunk, kedvesek, vigyáznának rá, közeliek, így még a sorsát is tudnám. Alszanak rá egyet. Másnap hívnak, sajnos mégse aktuális. Pedig lemostam, kiporszívóztam nekik.
Aznap délután hazaértem, fájt a fejem, ledőltem aludni, ilyenkor az a szokásom, hogy a telefonom odaadom valakinek, aki figyeli, és ha olyan van, kelt. Szól Jóanyám, hogy harmadjára keres egy ismeretlen szám. "Jó napot, itt állunk az autótól kb 800 méterre a dugóban, múltkor kőrbe jártuk, most megnéznénk" lemegyek. Emberünk szimpatikus, megy vele pár kőrt, agyon dicséri az autót, majd annyit kér, menjek fel egy szatyorért a holmimnak, mert ő ezt már viszi is, ha a most már bűvös 220 ezerért oda tudom neki adni. Oda tudtam, közel másfél hónap után elegem lett. A poén, hogy nem került messzire. Apám, nagyszüleim majdnem naponta látják, én is többször láttam. Vigyáznak rá, szeretik, mint én tettem...

Lapozzunk:
November eleje, gyűlik a pénz a bögrébe a polcon, egyszer csak látom egy Volvo-s csoportban (igen, az álomautó az), hogy kérdezik,mi a vélemény egy hirdetett autóról, látta-e már bárki is, ha igen milyen?
Senki nem reagál, de a srác se ment el megnézni, én meg pont ilyet kerestem, leszámítva, hogy nem kombi.
Hívom, mesél mindenféle szépet, jót róla, majd bemondja a rendszámot. 625 Ft-os Autoszkóp lekérdezés megindít, "HIVATALBÓL IDEIGLENESEN KIVONVA", mikor már megvolt az illúzióm, ez kicsit tökön rúgásként élt. Na, sebaj, hívjuk az embert, "jaaaa, nem mondtam? nem tudtam átiratni, amiatt vonták ki, amúgy minden rendben vele". Bent szentségelek az egyik kollegának, főleg a dupla illetékről, erre jön a válasz: az már nincs, kérdezz utána. 1818 felhív, ezt az infót megkapom ott is. Mondom akrvaéletbe, most kockáztatni kell, ha ez tényleg jó. Szerveztem szabadnapot, trélerest, szerelőt, megbeszéltem a tulajdonossal, hogy akármennyire lesz jó az autó, csak akkor viszem el, ha az adásvételi, tulajdonosi lánc megvan, illetve átmegy az eredetvizsgán, amit természetesen én fizetek, de ha nem megy át, felezzük a költséget. Illetve, hogy az ár 250 ezer forint, a kellemetlenségekért, szervezkedésért cserébe, 300 ezer helyett...

Leérünk. Odaér az eladó, akiről már tudtam a facebook alapján (nagy találmány ám a telefonszámos keresés, ha azzal regisztrált), hogy a színesfém orientált nemzetiség nepper tagja, de úgy voltam vele, hogy ha jó az autó, akkor tőle is jó, ha szar, akkor az bárki mástól is az... Nem volt szar. Persze nem tökéletes, de ebből a típusból ami nagyon szép, nagyon jó, és ezzel a motorral szerelt, az a duplája, és azokon is kijöhet bármi hiba. Ennek meg inkább az elhanyagoltság volt a fő baja. Próbaút megvolt, sokkal rosszabbra számítottam. Jól megy, egyenesen megy, szépen megáll, nem lehet lefullasztani se.Cserébe kifúj a kipufogó ABS létezését csak a hibalámpa tudatja, de az ennél a típusnál sajnos jellemző baj, az ülés szakadt, a tetőkárpit lóg, a rádió nem szól, időszakos szervizlámpa ég, de ismeretlen eredetű kocsinál amúgy is úgy kezdjük, hogy vezérléscsere, fékek, futómű átnézése, meg természetesen folyadékok, szíjak, szűrők.

Amiken viszont nagyon meglepődtem, hogy minden kis apró extra működik, 2010-ig van vezetett szervizkönyv, és még a gyári szőnyegszett is ép.

A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcotvenes.blog.hu/api/trackback/id/tr6913612241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása