Mert minden háztartásba kell egy 20+ éves svéd tank...

Nyolcötvenes

Nyolcötvenes

Hülye vagyok?

2018. január 31. - zoltan_850

Szép Estét, 

Elmélkedem. Akik ismernek, a téma kifejtése nélkül rávágnák, hogy igen. No de mi miatt is kérdem ezt?

2017 nyara:

Ekkor készült el 100% üzembiztosra a kifejezetten jó áron vett, biztos előéletű (apámtól vettem, aki az első hazai tulajtól szerezte meg, attól a mára már idős úrtól, aki 4 évesen, enyhén sérülten hozta be) Citroën Xantiám. Nem volt tökéletes, ismerőseim 80%-a nyomta a fülembe a "szarfrancia, kigyulladalattad" kezdetű mantrát, de nem tudott meghatni, mert ezen emberek nagy részének még jogosítványa sem volt. Ekkor volt először 2 munkahelyem, így lett fölös pénzem is, elkezdtem nézegetni valami olyan autót, amiről kiskorom óta álmodtam. Valami régi, nagy, kényelmes batárt.  Beugrott, hogy első autóm egyik vevőjelöltje megengedte, hogy vezethessem a V70-es Volvoját egy kis szakaszon, és hogy mennyire tetszenek a Volvok alapból. Persze azok a V70-ek nagyon nem az én ársávomba tartoztak, így eldöntöttem, hogy 850-es kell. Mire eldöntöttem, a munkahelyeim számában változás következett be, így napoltam a tervet. 

2017 ősze:
Nem hagyott nyugodni. Eldöntöttem, hogy a belvárosi melóhely miatt alig használt Xanitát eladom, autómentes leszek egy kis időre, hogy az így megspórolt közterhek is bekerüljenek a Volvora szánt pénzben. A végén annyiért ment el, amennyiért az első embereket elküldtem. Ilyen az szerintem, amikor fárasztják a halat.

Az első tervem még ésszerűnek tűnt, a családomnak is tetszett, hogy 5-600 ezret spórolok, és veszek egy nagyon szép, nagyon jó 850-S70-V70 I. -et. A Xantia elkelt, a vételára be is került a megfelelő helyre, majd még jött rá a többi. Ekkor bukkant fel "A" 850-es, amit mint már kiderült, megvettem. 10/9 ember otthagyta volna, elég ha csak az eladóra, az ideiglenesen kivont forgalmira, a 9 évvel ezelőtti utolsó dokumentált karbantartásra, vagy úgy a Kusturica-filmbe illő környezetre néz rá. Pedig a kocsiért csak úgy indultam, hogy megnézzük. Persze vételárral a zsebben, riadókészültségben álló tréleressel.  Igaza volt mindenkinek: "Te ezt ma nem megnézni mész el..." 

2018.január:

Hol tartunk most?
A hibákat már nagyrészt feltártuk, rengeteg zavaró apróság van, illetve itt lebeg a vezérlés-fékrendszer-olajakszűrőkszíjak hármas javítása, amit most meg is ejtek februárban, az autót csak a legszükségesebb esetben használtuk, elvégre egy vezérműszíj szakadás nem játék. Persze azért titkon tartok tőle, kijön-e bármi hiba miközben ezeket orvosolják. 
A zavaró apróságok egy részét is már kijavítottam, ezekről bővebben fogok írni, majdnem külön-külön.

Na de miért tettem fel a címadó kérdést?

Eladtam egy üzembiztos, olcsón vett, szép állapotú autót. Vettem egy elhanyagolt, de nekem így is gyönyörű. költeni valókkal megáldott autót. Megvettem úgy, hogy tréleren kellett hazajönnie, mert csak az eredetvizsgát tudtuk megcsinálni, a kocsi ki volt vonva átírás hiánya miatt. Bónuszként annyira hamar vettem meg, hogy kb. arra volt még csak meg a keret, hogy megvegyem, eredetvizsgáztassam, hazahúzassam. Az átírás már a fizetéselőlegemből ment, amit a főnökömnek utólag is köszönök!  Ismét két munkám van, semmire nem költök kaján és az autón kívül. Viszont látom a fényt az alagút végén. Az esedékes nagyszervizt, a szépen felpolírozott fényezést, a szakadásmentes belteret, és egy olyan autót amilyet majdnem azóta akarok, mióta az eszemet tudom. A 20. születésnapomra magamtól-magamnak. Aztán jöhet az országjárás, amennyire a tank engedi. Legalább is hiszek még a mesékben.

Ismét megkérdem: Hülye vagyok?

A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcotvenes.blog.hu/api/trackback/id/tr1313622106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása