Mert minden háztartásba kell egy 20+ éves svéd tank...

Nyolcötvenes

Nyolcötvenes

Számolgassunk, tervezgessünk...

2018. február 08. - zoltan_850

...avagy mennyibe van idáig nekem ez a fekete hodály, amit még igazán nem is volt alkalmam kiélvezni, de ez hamarosan változni fog. 

 

Ugye a vételár 250.000 Ft volt, amit egyből egy 20.000 ft-os lejutási, és trélerköltséggel dobtunk meg. A következő lépés az okmányiroda volt, ott 70.700 Forintot vontak le a bankkártyámról, ide számolnám az eredetvizsga 20.000 Ft-os díját is. A következő "csapás" a biztosítás volt, ami negyed évre 32.415 Ft volt (1998-as, Budapesti, A0-ás, másfél éves jogsis fiatal hímneműnek ennyi, a szobainformatikus helyett a boyracert látják belém)

Szóval, itt áll az autó a ház előtt, néven, forgalomba helyezve. Nekem meg beindult a karácsonyi szezon, így nem használtam sokat, így az eddigi üzemanyagköltség mindössze 12 ezer forint.

No, mire költöttem? A mosásokat nem írtam a kis excelembe, de magamat ismerve hetente 1-2 ezernyi érmét nyel el valamelyik önkiszolgáló mosó, mert nem nagyon tudom elviselni a koszos autót, akkor se ha csak áll. 
Vettem bele egy rádiót, kikódoltatással együtt 25 ezer forintért (gyári, Volvo SC-805, nekem ilyen kellett, hiába jött volna ki ennyiért valami komolyabb, modernebb cucc is), illetve bontóztam bele 12 ezer forintért egy vezetőülést, meg néhány apróságot, ablaktörlő karokat az agyon hajlított helyett, belső lámpát, és gyári hangszórókat hátra. 

Szóval lehet hülyének nézni, idáig a zenére költöttem a legtöbbet. 

Pontosan mennyit is? Excelem szerint minden apróságot beleszámolva ~445 ezer forintot költöttem mindenre, ámbár többen mondták, akikkel beszéltem, hogy az átírást-biztosítást nem kellene beleszámítani, se az üzemeltetést, így legyen egy ilyen verzió is: 310 ezer forint a végösszeg, rádióstól, lejutásostól, trélerestől. 

Mi a következő lépés?
Természetesen a nagyszerviz (vezérlés, 4 féktárcsa+betét, szíjak-szűrők, ABS, kipufogó).  /Itt én reménykedem egy 200 ezres maximumban), majd az autóvillamossági, a helyzetjelző-tolatólámpa páros miatt. 
Mi jön utána? 
BELTÉR. A tetőkárpitnak meg kell javulnia, varrni kellene a vezetőülés oldalát, mert amit szereztem, az sajnos szakadt, cserébe a szivacs nincs kiülve, és működik a fűtőbetét is. A kormányra is ráfér az újrabőrözés, meg nem ártana egy olyan váltógomb se, aminek a fokozat kiosztós plecsnije nem marad a kezemben. (Itt nagyon nem szeretnék 100 fölé menni, de sajnos ebben nem én döntök).
4 új nyári gumi: Normális alternatíva keresése folyamatban, értelemszerűen nem Linglongot szeretnék rátenni. 
Műszaki vizsga: Ha minden jól megy, addigra 

Ami anyagilag nem megterhelő, de sürgős:
Lökhárító festés, és polír: Avagy nézzen már ki valahogy az autó.

Röviden ennyi. Ha bárki megkérdőjelezné, miért írtam ezt így ki, egyszerű: nincs titkolnivalóm ezzel kapcsolatban. 

A következő post, ahogy már ígértem, a hangrendszer lesz. Utána sajnos hallgatnom kell, a nagyszervizig, vagy a külső piszkálásáig. :-)
Köszönöm a figyelmet!

A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcotvenes.blog.hu/api/trackback/id/tr6313644248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása