Mert minden háztartásba kell egy 20+ éves svéd tank...

Nyolcötvenes

Nyolcötvenes

Az igénytelen #&@{# anyádat...

2018. február 02. - zoltan_850

...hagyta el a számat elég gyakran a mondat, mikor találkoztam az "Elhanyagolt Egykori Prémiumautó" jelenség bármelyik részével.

Kicsit fordítva vagyok bekötve szerintem, de egy autónak legyen inkább egy 100 ezres, nagy baja, mint hogy legyen sok apróság, mit tudom én 60 ezerért, amiért annyi fele kell szakadni, ahány probléma van. Volvocskám sajnos az utóbbi (meg a nagyszervíz, de az meg szerintem bármilyen autónál illendő, ha ismeretlen embertől veszed) kategóriába tartozik. 

Vegyük sorra:

Kívül: Hámlik a lökhárító (nem véletlen egy behavazott kép a fejléc...), matt a fényezés. Mennyibe telt volna lefújni egy 2000 forintos flakonos festékkel? Mibe telt volna egyszer rászánni egy délutánt arra, hogy egy picit át legyen dörgölve a kocsi?

screenshot_20180202-001712.png

Motortér:

Hiányzik az egyik levegőcső? Jóvanazúgy! Törött a nívópálca? Minekaaaaz. Elrepedt a harmonikás cső? Ott van rá a postai ragasztószalag.  Nincs meg az ablakmosó tartály kupakja? A jégoldós flakoné teljesen jó rá. Ismét kb. 5000 ft-os tétel, pótlása, beszerzése folyamatban. 

img_20180128_133216.jpg

Elektronika:

Nincs helyzetjelző? Minek aaaaaaz? Nincs tolatólámpa? Majd úgy is látja, ha megindulok. Gyanítom a következő kőr a nagyszerviz után egy villamossági lesz. Bónuszként megemlíteném a legolcsóbb Unixos akkut, amit csak találni lehetett. 

Fékrendszer:

ABS nincs. Miért nincs? Egy 6000 ft-os alkatrész miatt, amit jobb első kerékfordulatszámjeladónak hívnak. Nagyszervizkor javul ez is, mert az új tárcsák, és betétek mellé nem árt majd.

Beltér:

Na igen, ezt nem véletlen hagytam legutoljára. A szakadt ülés, kopott kormány, és váltógomb teljesen rendben van egy ilyen korú utazóautónál. Viszont a szerelés után hanyagul visszatett műszerfal, a törött klímapanel, a nem működő belső lámpa, a lógó-leszakadt tetőkárpit nagyon nincs. Na de majd ez is javul, az elektronika után, mert ezzel együtt lehet érni csak kellemetlen. Bónuszként, amikor vettem, rádió gyanánt egy 1DIN-es Clarion volt benne, és a hangszórók se szóltak... 

 

Konklúzió: Mindent a maga idejében, de ezeket mind meg kell szüntetni. A polír-lökhárítófestés-beltér piszkálás csak a jobb időre, és egy szabadnapra vár. A többiek pénzre, alkatrészre, esetleg szakemberre akit folyamatosan keresek (pl. tetőkárpitra).

A következő bejegyzéseim a hangrendszer beépítéséről (ez már megvan, csak le kell írni), és egy kis számolgatásról fognak szólni.

Köszönöm szépen a figyelmet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcotvenes.blog.hu/api/trackback/id/tr3913625554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

icipici lencsilány 2018.04.04. 14:12:11

De ezek már megvoltak, mikor megvetted a verdát, nem?

zoltan_850 2018.04.04. 14:22:02

@icipici lencsilány: Megvoltak, sőt, alkualapnak is jó lett volna 1-2, de úgy voltam vele, hogy ezek nagy részét meg tudom itthon csinálni én is/nem olyan hatalmas szerviz költség. A nagyja már meg is van, lásd későbbi bejegyzések. :-) Inkább ilyenekkel szenvedjek, mint hogy kifogjak valami nagyobb bajos, kiglancolt romot. :)

icipici lencsilány 2018.04.04. 14:31:17

Az a baj, hogy aki kívülről ennyire elhanyagolja az autót, az pont ennyire (vagy még kevésbé) foglalkozik a nem látható dolgokkal is. Vesd össze: Az olajcsere vajon mi?
süti beállítások módosítása