Mert minden háztartásba kell egy 20+ éves svéd tank...

Nyolcötvenes

Nyolcötvenes

Nagyanyámnak igaza volt...

2018. április 20. - zoltan_850

 Üdvözletem!

A címhez egy kis backstory, kedves Családom egy része sose támogat semmiben, minden ötletemben csak, és kizárólag a negatív kimenetelt hajlandóak látni. Így volt ez akkor is, amikor megvettem a Nyolcötvenest, akkor kaptam meg a következő mondatot: "Erre a kocsira rá fogod költeni még egyszer a vételárat..."

Szóval, mint a helyzetjelentésből kiderült, jöttek ki rendesen bajok az autón, amikor elkezdték rendbeszedni. Sajnos ez nem lesz nagyon képekkel tűzdelt bejegyzés, mivel a szerelőék csak elvétve küldtek képet, amit el se vártam persze, hiszen nem ezért fizettem, hanem egy jó autóért. Az idegrendszerüket ezúton is becsülöm egyébként, egyrészt az autó hibaarzenálja miatt, másrészt az én 1-2 napi "készvanmákészvanmá?" kezdetű monológjaim eltűréséért is. 

Szóval, a kocsit ezzel a tünetlistával adtam le.

  • Vezérlés csere 11 éve nem volt, ahogy az olajak, szűrők, szíjak állapota is igen kétséges volt.
  • Féktárcsák-fékbetétek abszolút a halálukon voltak már. 
  • ABS hibajelzés világított, egy hibakódolvasás alapján a jobb első kerékfordulatszám jeladó ment benne tönkre. 
  • Kipufogó ordít, kifúj, ki van rohadva. 
  • Nincs tolatólámpa, helyzetjelző (ez megoldásra vár a mai napig)
  • A megvásárolt ülés cseréje, a berohadt csavarokkal nem boldogultunk itthon. 

Leadtam az autót, körbejártuk, akkor nem találtunk semmi olyat, ami első látásra említésre méltó lett volna benne. Kicserélődött az ülés, majd szerelőm hétköznapi munkái miatt kis időre parkolópályára is került az autó. Kezdődött a kipufogójavítással, ahol nem is szöveges hibaleírást, hanem egy videót kaptam csak, mutatva miféle gusztustalan tákolásra volt képes valaki nagyságrendileg 10000 forintnyi haszonért. A katalizátornak ugyanis csak a hűlt helye volt meg, a mellékelt ábrán látszik, mennyire igényes megoldással pótolták ki a helyét, illetve a jobb oldali képkockán az is, hogy hol fújt ki. (A képminőségért elnézést kérek, Messenger videóból kivágott snittek.)

auspuffff.jpg

 Ezután jött egy dilemma, miszerint ehhez az autóhoz mindenféle beszállító oldala szerint kétféle vezérlésszett létezik, az egyikben van egy kis + szíj is, a különbség pedig 30 ezer forint körül lett volna, az olcsóbbik változat is 45 ezer forint volt. Szerencsére az olcsóbb jó volt rá, de jött ekkor a következő probléma, mikor már rakták volna össze a motort. Az ékszíj. Vagyis inkább a klímakompresszor, és hogy nem a kocsira való, emiatt valamelyik barbár szerelő keresztben ketté vágta az ékszíjat, hogy ráférjen a majdnem fele olyan széles helyre a kompresszoron. Végül az a megoldás lett, hogy a klíma nélküli feszítői lettek rátéve, és az így is gázhiányos klíma ki lett kötve a rendszerből, egy azt nem érintő szíj segítségével. Idővel ez is meg fog oldódni. Azt említettem már, hogy a kocsin 11 évig olyan vezérlés volt, amit egy foggal elcsúszva tettek fel? Érdekes mód most már alacsonyabb, és simább lett az alapjárat, és mintha a kocsi is kicsit erősebb lenne. 

Térjünk is át a fékekre szerintem. Az ABS-nél hálistennek nem a gyakran elöregedő vezérlőegységet kellett cserélni, hanem csak annak a jeladónak volt kábelszakadása, amit a hibakódolvasó is. A tárcsák, és a betétek állapotáról szerintem elég, ha ezt a két képet mellékelem. Cserélve lettek természetesen, és ezután jöttek a komplikációk. 

fekek.jpg

Jön a telefon, Zoli, gáz van. Kérdem, mi? Lóg mindkét kormány összekötőd, emiatt mászkál az autód az úton, nem a gumik a szarok, vagyis azok is, mert már megette a szélüket a ki tudja mióta rossz futómű. Ja, meg valamelyik féltengelycsuklóból is folyamatosan jött a kenőanyag. Ezeket is cserélték végül. 

Ja, meg természetesen az ülést is kicserélték. Olyan jó érzés végre nem a vason ülni. 

Hogyan tovább? Megvan a teljes hiba/javítanivaló lista, egy rendes átnézéssel is járt ez a nagyjavítás.

  • Közeleg a műszaki vizsga, amire szükséges lesz: Katalizátor, szélvédő javítás, 4 nyári gumi, tolatólámpa. 
  • Lengéscsillapítók cseréje, mert elől-hátul a végét járják már. 
  • Klíma: Ide kell egy jó kompresszor, valaki, aki felrakja, és rendesen átnézi a rendszert, meg természetesen egy tisztítás, töltetés.
  • Tetőkárpit: Ahogy megjött a nagy meleg, egyből elengedte a maradék ragasztó is, most kb. 20 darab gombostű tartja fent, a DIY megoldáson már dolgozom. 
  • Ez már nem hiba, de a zene is tervben van + 2 gyári hangszóróval, Yatourral, és egy gyári Premium Sound System fejegységgel. 
  • Rengeteg apróság. Kültéri, beltéri egyaránt, amik a "leharcoltautó" feelinget kellene eltüntessék. 
  • Kövezzetek meg, de le szeretném a hátulját sötétíttetni. Egyrészt azért, mert a fekete autónak szerintem jól áll, másrészt olyan környéken élek, ahol ha nem is napi szintű, de eléggé gyakori az autófeltörés.
  • Majd télire kell 4 új gumi ismét, hiszen ezek a gumicserekor a kukában fognak landolni, esetleg valaki megkapja őket szigorúan gyerekhinta/virágágyás célok valamelyikére...

Akik kifejezetten dokumentált, szerelős posztot vártak, ne csüggedjenek, egy délutánt már eltöltöttünk az autóval azóta, és még a vizsgáig, meg azután el is fogunk még párat. Ami megtörtént, azt is meg kellene írni, picit ez most magán okok miatt (álláskeresés, képzés vége, munkák) csúszott, igyekszem mihamarabb behozni a késést. 

Ja, és milyen a Volvo? SZUPER! Járkálok vele azóta, ilyen autót akartam, amikor megvettem. Egy biztonságos, kényelmes, erős de nem hivalkodó batár, amit élmény, és nem fárasztó vezetni. Megy, ha kell, de a 60-70es krúzolás közben érzem magam benne a legjobban. Megáll, szépen megy az úton, nem kell szorítani a kormányt. CSEND van, nem ordít be a kipufogó. 

blogba_1.jpg

No de miért lett igaza Nagyanyámnak? Mint köztudott, 250 ezerért vettem az autót. 270 ezret hagytam ott a szervizben. :D 

Következő bejegyzés: Apróságok, és egy lyukra futás. (Igyekszem a jövő héten publikálni.)

Kövesd a Nyolcötvenes blogot a facebookon! (https://www.facebook.com/nyolcotvenes/)

A bejegyzés trackback címe:

https://nyolcotvenes.blog.hu/api/trackback/id/tr6513852178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása